dziwne stukanie

Skrzynia/Układ Paliwowy
Awatar użytkownika
Bigos
Posty: 65
Rejestracja: 19 listopada 2013, 14:24
Lokalizacja: olsztyn

Postautor: Bigos » 16 września 2014, 21:01

Zawory niby OK mechanik kazał koniecznie w pierwszej kolejności zmienić olej bo na tym miałem 10 tyś przelatane jutro muszę polecieć w jedno miejsce także zobaczę czy coś pomogło. A tak nawiasem mówiąc słyszałem ale nie daję za to głowy że Motul w bańkach 4 litrowych to najczęściej podrabiany olej może taki mi się trafił ?
Awatar użytkownika
piotrekzzr
Posty: 840
Rejestracja: 19 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Folkestone

Postautor: piotrekzzr » 17 września 2014, 08:48

Bigos,

Sprawdz jeszcze synchro gaziorów.

Moj XX tez gorzej chodzi jak sie nagrzeje. Jak wes nagrzany to wtedy moze nie stuki ale cos jakby chrupniecie czasem itd. Ostatnio odkrylem mala rzecz. Zwiekszylem dawke srubami regulacyjnymi - mam teraz 3.75 obrotu wstecz i silnik wyrazniej lepiej chodzi na wolnych, ale nie dawno porównywalem z innym forumowym gaziorem i jego uwazam chodzi jak pszczóleczka ----Piter B. zamienimy sie silnikami ???
Zaworu i synchro mam ok. Wniosek odnosnie mojego hm... byc moze kosz sprzeglowy, moze walki wyrównowazajace ? etc Narazie tego nie ruszam bo tragedii nie ma, ale w przyszlosci zamierzam rozebrac silnik na czesci pierwsze i nie wazne jakim kosztem, ale doprowadze go do stanu fabrycznego.
Awatar użytkownika
Piter B.
Posty: 1958
Rejestracja: 06 kwietnia 2012, 17:21
Lokalizacja: DSW

Postautor: Piter B. » 17 września 2014, 09:48

taaa :-D
Awatar użytkownika
Bigos
Posty: 65
Rejestracja: 19 listopada 2013, 14:24
Lokalizacja: olsztyn

Postautor: Bigos » 17 września 2014, 09:56

Zmieniłem oliwę jak na razie nic nie słyszę być może dlatego że jest zimno ale jedno jest na plus to że biegi wchodzą jak w masło i bezszelestnie a wcześniej już waliły przeokrutnie. Pożyjemy zobaczymy jeżeli chodzi o wolne obroty to wskazówka stoi na 1100 i ani drgnie więc nic nie ruszam. A może już jestem przewrażliwiony :-?
Awatar użytkownika
Wieslaw730
Posty: 207
Rejestracja: 12 stycznia 2013, 15:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Wieslaw730 » 25 stycznia 2015, 21:00

Podpinam się pod temat otóż odkąd jestem posiadaczem mojego xx słyszę delikatny klekot na spadających obrotach na dobrze rozgrzanym silniku od mniej więcej 2500 w dół oraz na wolnych obrotach [zimny wszystko ok]
Po próbie startu na hamulcu pod obciążeniem silnika nadal jest to słyszalne
Przez te kilka lat słuch mi się wyostrzył i przed sezonem będę szukał przyczyny jeśli macie jakieś teorie/sugestie
będę wdzięczny za opinie
Awatar użytkownika
emil
Administrator
Posty: 1163
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 21:24
Lokalizacja: SO/SZA

Postautor: emil » 26 stycznia 2015, 16:39

kosz sprzęgła do wymiany, regeneracja tu nic nie da.

przy okazji zdejmowania prawego dekla spróbuj złapać za korpus kosza i obrócić go w stosunku do zębatki, która jest pod nim a przenosi napęd z wału. Jak da się obrócić choćby po 1mm w każdą stronę, to nity są poluzowane, no i teraz pytanie od kiedy tak jest i w jakim stanie dzięki tym luzom są łożyska na skrzyni, bo mogły dostać po dupie, zwłaszcza to duże kulkowe pod koszem.

Regeneracja u np. Szramy polega na wyrzuceniu nitów i zastąpieniu ich śrubami, no i na wyważeniu zewnętrznej części kosza, ale wżery po tarczach i tak zostają, no i wewnętrzny bęben nie jest regenerowany, bo jak, więc może okazać się, że efektu i tak się nie uzyska..
Awatar użytkownika
Wieslaw730
Posty: 207
Rejestracja: 12 stycznia 2013, 15:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Wieslaw730 » 26 stycznia 2015, 20:50

Emil też tak miałeś że na spadających obrotach na gorącym silniku?
xx mam od 3 lat i jak go kupowałem to już wtedy to słyszałem lecz nie przywiązywałem do tego większej uwagi :-/
Awatar użytkownika
emil
Administrator
Posty: 1163
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 21:24
Lokalizacja: SO/SZA

Postautor: emil » 26 stycznia 2015, 23:24

no a oprocz tego wibracje na ramie w okolicach setow i na koncowkach kierownicy.

nie wiem co w tym koszu tak napierdala, moj byl regenerowany i zmienily sie objawy, ale nie ustaly, pomogla wymiana calego kosza na inny uzywany.

na zimnym cacy, ale glosny i tak byl, teraz mam spokoj i biegi wchodza jak w maslo, wczesniej wchodzily jak w suzuki :D
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2015, 23:25 przez emil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wieslaw730
Posty: 207
Rejestracja: 12 stycznia 2013, 15:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Wieslaw730 » 26 stycznia 2015, 23:31

Sprawdzę to tylko czy jak odkręcę prawy dekiel to muszę dać nową uszczelkę
Awatar użytkownika
Dual-D1
Posty: 456
Rejestracja: 15 maja 2014, 07:05
Lokalizacja: Kłodawa

Postautor: Dual-D1 » 27 stycznia 2015, 08:44

Lepiej mieć przygotowaną uszczelkę, bo często przy zdejmowaniu dekla nie da się jej zdjąć w całości.
Awatar użytkownika
emil
Administrator
Posty: 1163
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 21:24
Lokalizacja: SO/SZA

Postautor: emil » 27 stycznia 2015, 16:15

pewnie, 15zł kosztuje, jakbyś tydzień temu zmieniał to powinna odejść cała, ale taka stara to się strzępi bo to papier zwykły jest.
Awatar użytkownika
Wieslaw730
Posty: 207
Rejestracja: 12 stycznia 2013, 15:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Wieslaw730 » 28 stycznia 2015, 19:45

Panowie dzisiaj pa założeniu zregenerowanego rozrusznika odpaliłem xx
Miałem z ciągnięte wypełnienia i po przysłuchaniu się to te odgłosy są słyszalne raczej z prawej strony silnika lecz dobiegają gdzieś ze środka silnika gdzieś w okolicy cylindrów a siedząc na moto też dobrze je słychać
Emil sugerowałeś kosz sprzęgłowy to racja lecz z sprzęgła słychać odgłos szumu jak by się kręcił na łożysku z kwadratowymi śrutami,po wciśnięciu sprzęgła kosz cichnie i jest nie słyszalny
Musimy znaleźć inną przyczynę dodam że to człapanie jest jakby w wolniejszym tępię w stosunku do obrotów
Dalsze sugestie mile widziane co jeszcze można sprawdzić ;-)
Awatar użytkownika
Kozichwost
Administrator
Posty: 1282
Rejestracja: 04 maja 2010, 10:43
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postautor: Kozichwost » 28 stycznia 2015, 20:10

Człapanie przy schodzeniu z obrotów?
Pewnie łańcuszek.
Poprzedniej wiosny robiłem siostry iksa - miął już w kołach ponad 60 tyś. Z silnika dochodziły wszelkie odgłosy jakie tylko mogły. Moto dostało nowy rozrząd, regulację luzów, sprężynkę napinacz, solidne synchro i chodzi jak pszczółka.
XX rulez
Awatar użytkownika
Wieslaw730
Posty: 207
Rejestracja: 12 stycznia 2013, 15:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Wieslaw730 » 28 stycznia 2015, 20:13

Kozichwost pisze:Człapanie przy schodzeniu z obrotów?
Pewnie łańcuszek.
Poprzedniej wiosny robiłem siostry iksa - miął już w kołach ponad 60 tyś. Z silnika dochodziły wszelkie odgłosy jakie tylko mogły. Moto dostało nowy rozrząd, regulację luzów, sprężynkę napinacz, solidne synchro i chodzi jak pszczółka.


Sam robiłeś ?
Awatar użytkownika
Kozichwost
Administrator
Posty: 1282
Rejestracja: 04 maja 2010, 10:43
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postautor: Kozichwost » 28 stycznia 2015, 21:07

Pewnie - nie ma w tym żadnej filozofii. Manuala z zaworami masz na forum. Przy tym wymiana łańcuszka rozrządu to już kosmetyka i odkręceni kilku śrub więcej
XX rulez

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość