Kontrolka Fi błąd numer 25

Skrzynia/Układ Paliwowy
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 30 sierpnia 2018, 07:58

Siemka!
Może ktoś już się z tym męczył jak ja ;)
Wyskakuje mi od czasu do czasu kontrolka Fi , po zgaszeniu podaje kod błędu 25 ( 2 długie i 5 krótkich) .
Sprawdzałem w manualu i podają że to czujnik spalania stukowego, na zagranicznych stronach piszą że często jest to problem sniedziejących styków. Niestety dużo jest też opinii że pomaga dopiero wymiana ECU, czy ktoś się może z tym spotkał ?
Pozdrawiam
Radek
Awatar użytkownika
znachu
Posty: 103
Rejestracja: 22 lipca 2017, 17:35

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: znachu » 30 sierpnia 2018, 19:11

Temat rzeka przeczytaj ten post viewtopic.php?f=4&t=5492
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 31 sierpnia 2018, 08:12

Dzięki, przeczytane. Wczoraj zmieniłem Paliwo z shella PB95 na Verve 98 I o dziwo kontrolka się nie pojawiła ( pojawiała się zawsze po kilkusetmetrach) więc mozliwe że to paliwo.
Awatar użytkownika
znachu
Posty: 103
Rejestracja: 22 lipca 2017, 17:35

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: znachu » 31 sierpnia 2018, 20:21

Shell nak hhhhh benzynę mam w mieście i zdarzyło się ze ludzia kontrolki palił , moja matula miała merca a klasę 1,4 i shell nie dał rady
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 08 września 2018, 18:08

Kurde leje teraz Orlen 98 I jest ok , jak zaleje 95 to raz na jakiś czas mi wyskoczy Fi , muszę sprawdzić chyba wtryski.
Awatar użytkownika
znachu
Posty: 103
Rejestracja: 22 lipca 2017, 17:35

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: znachu » 08 września 2018, 20:11

Ja leje na BP 98, Stacja jest na ruchliwym odcinku to paliwo też nie jest zleżałe ....
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 09 września 2018, 12:16

Tylko bez przesady że 98 jest ok a na 95 wali błędami, jadę na serwis na kompa i zobaczymy.
Awatar użytkownika
MariuszZZR1400
Posty: 341
Rejestracja: 21 marca 2015, 22:21
Lokalizacja: ZSD

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: MariuszZZR1400 » 09 września 2018, 23:19

yyyyy chyba serwis nie podłączy się z kompem :) masz tylko złącze do samodiagnostyki/resetu
Awatar użytkownika
AdamSsS
Posty: 123
Rejestracja: 03 czerwca 2016, 22:49
Lokalizacja: Galicja

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: AdamSsS » 10 września 2018, 08:04

Podłączy ;)
Awatar użytkownika
MariuszZZR1400
Posty: 341
Rejestracja: 21 marca 2015, 22:21
Lokalizacja: ZSD

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: MariuszZZR1400 » 11 września 2018, 17:37

no to poczekam na info jakie błędy pokazał komp diagnostyczny :)
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 07 października 2018, 14:49

Mariusz komputer pokazał problem z pod ciśnieniem na pierwszym cylindrze i że knock sensor wykrywajac spalanie detonacyjne dawał info na ecu i gdy ecu nie wyrabiam z kątem zapłonu wywalało błąd . Spalanie stukowe, grzanie się silnika bierze się prawdopodobnie ze słabej kondycji silnika. Kompresja jest bardzo słaba 10-9,5-7-7,5 bara a stopień zużycia świec, ich kolor oraz kolor kolektora wskazują na piekło w cylindrach. Zdecydowałem się nie remontować silnika tylko kupiłem taki z przebiegiem 30kkm i będzie wymiana...
Awatar użytkownika
znachu
Posty: 103
Rejestracja: 22 lipca 2017, 17:35

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: znachu » 07 października 2018, 16:01

Bury22 pisze:Kurde leje teraz Orlen 98 I jest ok , jak zaleje 95 to raz na jakiś czas mi wyskoczy Fi , muszę sprawdzić chyba wtryski.



I tu sprawa się zgadza , więcej oktanów - dłuższy łańcuch "do spalenia" - mieszanka bardziej odporna na przypadkowy samozapłon. Sterownik może mieć taką strategię że jak wykryje spalanie detonacyjne to opóźni kąt wyprzedzenia zapłonu.

Myślałem że układ (prosty) w tym przypadku tylko sygnalizuje spalanie stukowe ale nie ma strategii z zapłonem.

Czy w momencie zapalenie palenia się kontrolki czułeś spadek mocy ?
Awatar użytkownika
MariuszZZR1400
Posty: 341
Rejestracja: 21 marca 2015, 22:21
Lokalizacja: ZSD

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: MariuszZZR1400 » 07 października 2018, 16:50

Bury22 pisze:Mariusz komputer pokazał problem z pod ciśnieniem na pierwszym cylindrze i że knock sensor wykrywajac spalanie detonacyjne dawał info na ecu i gdy ecu nie wyrabiam z kątem zapłonu wywalało błąd . Spalanie stukowe, grzanie się silnika bierze się prawdopodobnie ze słabej kondycji silnika. Kompresja jest bardzo słaba 10-9,5-7-7,5 bara a stopień zużycia świec, ich kolor oraz kolor kolektora wskazują na piekło w cylindrach. Zdecydowałem się nie remontować silnika tylko kupiłem taki z przebiegiem 30kkm i będzie wymiana...


nie wiem czego używa serwis, żeby podłączyć się do XX-a, ja przez tyle lat nie znalazłem takiego softa, który by obsługiwał...a jeszcze kompouter pokazał im problem z podciśnieniem i to na 1 cylindrze?????? albo ja jestem taki tępy albo ładnie Cie naciągnęli.
Awatar użytkownika
znachu
Posty: 103
Rejestracja: 22 lipca 2017, 17:35

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: znachu » 07 października 2018, 20:08

Kompresję to chyba " z natury " została zmierzona ... bo inaczej się nie da ... nawet teraz w nowoczesnych brykkkach aby mieć wynik trza zmierzyć starym dobrym sposobem.

Ale przypadek kolegi , jak by lało się wysoko oktanowe paliwo np. shell 100 racing czy coś w tym stylu to by może jeszcze moto polatało bez wymiany silnika
Awatar użytkownika
Bury22
Posty: 22
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 18:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kontrolka Fi błąd numer 25

Postautor: Bury22 » 07 października 2018, 23:27

[/quote]

nie wiem czego używa serwis, żeby podłączyć się do XX-a, ja przez tyle lat nie znalazłem takiego softa, który by obsługiwał...a jeszcze kompouter pokazał im problem z podciśnieniem i to na 1 cylindrze?????? albo ja jestem taki tępy albo ładnie Cie naciągnęli.[/quote]

Mogę zapytać jaki Soft, a serwis to ASO hondy w Szczecinie. Okazało się że rzeczywiście wężyk od podciśnienia miał zwężenie (przeciętny polowie i wstawiony łącznik)
Znachu, Moto normalnie lata i może pociągnął by jeszcze kilka tyś. Kilometrów, ale po co ;)

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość