pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Awatar użytkownika
goofy86
Posty: 63
Rejestracja: 22 lutego 2015, 18:38
Lokalizacja: Toruń / Reading

pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: goofy86 » 07 września 2018, 16:20

witam, niestety cos sie porobilo z moim malenstwem :( uzywam ostatnio moto na dojazdy do pracy dziennie robiac 200 km. wczoraj w drodze powrtotnej zauwazylem ze zaczal mi wariowac HID a to pierwszy obiaw ze brakuje pradu. im blizej domu tym bardziej brakowalo iskry i coraz bardziej szarpal, ledwo dojechalem do domu bo pod koniec nie bylo juz pracu nic a nic, szrpal potwornie a przy wlaczeniu kierunkow wylaczylo zegary na chwile. dopiero co pozyczylem miernik od kolegi. bateria sie laduje wiec jak tylko napelnie baterie chcialbym zaczac szukac przyczyny takiej sytuacji. i tu moja prosba do Was ekspertow:
gdzie powinienem zajrzec i co pomierzyc??
sprawde napiecie na baterii - kupiona tego roku w kwietniu Yuasa YTZ12S
sprawdze napiecia na rogulatorze ( pewnien gdzies tu znajde jak to zrobic )
sprawdze napiecie z altka ( tez pewnie tu znajde jak to zrobic )
i tu sie konczy moja wiedza teoretyczna od pradu :(
poradzcie prosze gdzie i co i jak jeszcze moge sprawdzic.
z elektro modyfikacji jakie mam to HID i ledy przod od germancow z postojowkami jesli to ma jakies znaczenie
z gory dziekuje za pomoc :)
pozdrawiam i LwG
Awatar użytkownika
BIAŁY
Posty: 905
Rejestracja: 09 października 2010, 15:59
Lokalizacja: Marki

Re: pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: BIAŁY » 16 września 2018, 13:02

Awatar użytkownika
Kendas
Posty: 680
Rejestracja: 13 marca 2012, 14:54
Lokalizacja: Dziwnów

Re: pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: Kendas » 16 września 2018, 16:52

Siema .
Pierwsza sprawa sprawdź alternator między fazami ( wypnij kostkę alternatora i na 5 tyś. między fazami powinno około 70 V prądu zmiennego ) , dopiero sprawdź regulator ( też wkręć na 5 tyś. powinno być kokoło 14 V prądu stałego ) , to na początek . Powodzenia

Pozdro.
....bo świat się skończy, kiedy zabraknie paliwa ....

http://www.youtube.com/watch?v=aFBC5CtO ... e=youtu.be

zerknij sobie na plażę :-) http://webcam.dziwnow.pl/


Suuuuper Blackbird
Awatar użytkownika
goofy86
Posty: 63
Rejestracja: 22 lutego 2015, 18:38
Lokalizacja: Toruń / Reading

Re: pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: goofy86 » 23 września 2018, 14:03

Sprawdzilem obie kostki piekne czyste. Sprawdzilem napiecie na zoltych od altka - nie wiem czy dobrze zrobilem ale plus dalem do aku. Na kazdym jednym pokazuje 11.6 V na niskich jak i na 5 tysi. Czytelem link ktory jest w pierwszej odpowiedzi ale nie wiem co i jak sie sprawdza z tymi przejsciami miedzy zoltymi i zoltymi a masa :(
Awatar użytkownika
emil
Administrator
Posty: 1182
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 21:24
Lokalizacja: SO/SZA

Re: pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: emil » 23 września 2018, 14:17

Lepiej to komu oddaj, bo jak piszesz o zasileniu aku prądem przemiennym, to zaraz coś grubo spierdolisz, a wybuchające aku potrafi narobić sporo zniszczeń, od zeżarcia lakieru i blach po uszkodzenie oczu.
Awatar użytkownika
emil
Administrator
Posty: 1182
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 21:24
Lokalizacja: SO/SZA

Re: pomocy!! laik od pradu potrzebuje wsparcia :/

Postautor: emil » 23 września 2018, 14:42

http://www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.ph ... 76#p329676
Poczytaj sobie, pierw sie zastanów co mierzysz i czym, jak Cie 110v złapie to poczujesz. Napięcia z alternatora są przemienne, więc miernik na zakresie AC, pomiar między każdą kombinacją par z żółtych kabli, więc 3 takie możliwości są. Na niskich i na wysokich obrotach powinny wyjść podobne wartości. Jak Ci wychodzi 11 to altek umarł. Pomiar na aku to DC - wartości "stałe", ładowanie to wartośc aku plus 10%, 12.6+1.26=13.9V - to minimum. Poniżej 15V ma mieć. Ale zacznij od alternatora.

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości